Friday, July 25, 2014

Lecţii de Astronomie


Mi-am aţintit iarăşi spre stele
      ochi curioşi, strălucitori,
Căci m-am îndrăgostit de ele
      privindu-le de-atâtea ori.
 
Când eram mici şi era vară,
      Tata ne duceam la câmp.
Ne întorceam în fapt de seară,
      în carul încărcat cu fân.
 
Priveam în dulcea legănare
      a fânului înmiresmat
Cum liniştit stă Carul Mare
      de bolta neagră agăţat.
 
Privirea se-adâncea în noapte
      spre aştri. Mâna-ntind spre ei,
Căci îmi păreau aşa aproape
      şi-am vrut din Cer să fur scântei...
  
Iar rătăcită printre stele,
      albeşte Calea Robilor:
Bunica povestea adesea
      cum i-a salvat pe truditori.
 
Zăresc apoi Steaua Polară
      şi gându-mi zboară spre ocean:
Urmând-o marinarii-aflară
      mult căutatul lor liman.
 
Când Vântul fânul îl răsfiră
      la pândă ochii mi i-am pus:
Nu-i oare zvon din dulcea Liră
      ce străluceşte-acolo, sus?
 
Dar văd căzând stea după stea,
      ca toamna perele din pom:
Şi tot Bunica nespunea
      că-n lume-a mai murit un om. 
 
Cu ochi cuminţi, priveam în zări,
      trăgând aroma fânului
Şi m-adânceam în dulci visări
      ca orice Om cu Steaua lui...
 
Şi azi trăiesc tot printre stele
      căci de copil le-am îndrăgit.
Dar azi, dezleg o taină-n ele,
      chiar dacă eu am amurgit.
 
Şi le privesc cu încântare
      din seară, până-n dimineaţă,
Căci văd acum în fiecare
      un Soare dătător de Viaţă!
 
octombrie, 1957 /2003 

No comments:

Post a Comment